BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bajorek-Ziaja Hanna
Tytuł
Zakaz rozpowszechniania nieuczciwych praktyk handlowych, w tym reklamy wprowadzającej w błąd
Źródło
Prawo i Podatki Unii Europejskiej w Praktyce, 2006, nr 6, s. 22-28
Słowa kluczowe
Prawo WE, Nieuczciwa reklama, Prawa konsumenta, Jednolity rynek wewnętrzny
European Community law, Unfair advertising, Consumer law, European Single Market
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
Wraz ze swobodą przepływu towarów i usług na Jednolitym Rynku Europejskim koniecznością stała się ochrona praw konsumenta w ramach zawieranych transakcji transgranicznych. Coraz częściej producenci, przedsiębiorcy, aby pozyskać klientów, dopuszczają się zakazanych praktyk, a lansowane przez nich reklamy wprowadzają w błąd. Problemem może być fakt, ze ustawodawstwa państw członkowskich wykazują istotne różnice, które mogą powodować znaczne zakłócenia konkurencji oraz tworzyć przeszkody dla sprawnego funkcjonowania rynku wewnętrznego.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1734-2422
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu