BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adamczyk Beata
Tytuł
Organizacja turystyki w Stanach Zjednoczonych
Źródło
Problemy Turystyki, 2005, vol. 28, nr 1-2, s. 125-135
Słowa kluczowe
Turystyka, Biuro podróży, Organizacje turystyczne, Promocja turystyki, Turystyka w gospodarce
Tourism, Travel agency, Tourism organisation, Promotion of tourism, Tourism in economy
Kraj/Region
Stany Zjednoczone Ameryki
United States of America (USA)
Abstrakt
W USA za rozwój turystyki odpowiedzialne są przede wszystkim stany. Na szczeblu federalnym turystyka nie ma większego znaczenia, co wydaje się błędem. Polityka marketingowa poszczególnych stanów różni się bardzo od tej stosowanej w Europie. Organizacje stanowe korzystają z profesjonalnych agencji reklamowych. Mimo sporych budżetów, skupiają się na jednym, dwóch rynkach zagranicznych, na których mają swoje przedstawicielstwa, a na terenie innych stanów najczęściej nie mają żadnych. Ważna jest rola lokalnych organizacji turystycznych, które zwłaszcza w wielkich miastach skutecznie wspierają wysiłki stanowych organizacji w promowaniu turystyki.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0138-0478
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu