BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grądek Dariusz
Tytuł
Zrozumieć i zmierzyć lojalność
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 6, s. 14-16
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Lojalność klientów, Komunikowanie marketingowe
Marketing research, Customer loyalty, Marketing communication
Abstrakt
Kluczem do uzyskania lojalności marketingowej klientów jest rzetelne przeprowadzenie pomiarów satysfakcji pozwalających na właściwe zidentyfikowanie ich potrzeb i zaoferowanie optymalnego połączenia korzyści natury finansowej i niefinansowej. Autor opisuje kilka praktycznych metod badania i mierzenia satysfakcji klienta: wywiady, system FRM (recency, frequency, money), metoda LTV (life time value), macierz POC (profit opportunity cycle), analiza CPPA (customer product profitability analysis), wskaźnik satysfakcji, lojalności i utraty klientów oraz macierz lojalności.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Nigel Hill, Jim Alexander, "Pomiar satysfakcji i lojalności klientów", Kraków 2003
  2. Robert Kozielski, "Wskaźniki marketingowe", Kraków 2004
  3. W. Reinartz and V. Kamar, The Mismanagement of Customer Loyalty, Harvard Business Review nr 1407, NY lipiec 2002
  4. Gerald Zaltman, "Jak myślą klienci, Podróż wgłąb umysłu rynku", Poznań 2003
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu