- Autor
- Nęcki Zbigniew, Sowa Izabela, Rosoński Jerzy
- Tytuł
- Psychologia w reklamie
Psychology in Advertising - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 19-36, bibliogr. 26 poz.
- Słowa kluczowe
- Reklama, Psychologia komunikowania, Psychologia
Advertising, Communicate psychology, Psychology - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Tematem artykułu jest reklama jako przedmiot badań psychologii. Skoncentrowano się na dwóch elementach wykorzystywanych w reklamie: kolorze i relacji między kolorem a interpretacją wrażeń węchowych. Opisano eksperyment, którego celem była weryfikacja hipotezy, że kolorystyka przekazu reklamowego wpływa na interpretację i opis perfum.
The authors concentrate on some aspects of psychology of advertising: the perception of colour and smell. The mutual relations between those two elements is discussed. Presentation of most important approaches is accompanied by the description of an orioginal experiment conducted by Izabela Sowa. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
- Cytowane przez
- ISSN
- 1896-6519
- Język
- pol