BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nęcki Zbigniew, Sowa Izabela, Rosoński Jerzy
Tytuł
Psychologia w reklamie
Psychology in Advertising
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 19-36, bibliogr. 26 poz.
Słowa kluczowe
Reklama, Psychologia komunikowania, Psychologia
Advertising, Communicate psychology, Psychology
Uwagi
summ.
Abstrakt
Tematem artykułu jest reklama jako przedmiot badań psychologii. Skoncentrowano się na dwóch elementach wykorzystywanych w reklamie: kolorze i relacji między kolorem a interpretacją wrażeń węchowych. Opisano eksperyment, którego celem była weryfikacja hipotezy, że kolorystyka przekazu reklamowego wpływa na interpretację i opis perfum.

The authors concentrate on some aspects of psychology of advertising: the perception of colour and smell. The mutual relations between those two elements is discussed. Presentation of most important approaches is accompanied by the description of an orioginal experiment conducted by Izabela Sowa. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-6519
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu