- Autor
- Lubecka Anna
- Tytuł
- Jak reklama tworzy i odzwierciedla kulturę?
Illustration of Presence of Culture in Advertising - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 55-62, bibliogr. 7 poz.
- Słowa kluczowe
- Kultura masowa, Kultura narodowa, Media reklamowe, Sztuka reklamy, Reklama
Popular culture, National culture, Advertising media, Art of advertising, Advertising - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Artykuł ten jest próbą pokazania, jaką rolę pełni kultura, rozumiana jako pewien system wartości, często prezentowanych w formie stereotypów i repertuaru kulturowo uwarunkowanych symboli, w tworzeniu reklam i w ich odbiorze. Przykłady reklam rodzimych i zagranicznych służą ilustracji zjawiska wielopoziomowej obecości kultury w mediach. (fragment z tekstu)
The aim of the article is to discuss the role of culture as a system of values in adverising. The agencies use culture-bound symbols and stereotypes to communicate with target consummers, who also use their culture-specific competence to "read" the messages. Multiple examples of Polish and of foreign commercials are used to illustrate this multilevel presence of culture in advertising. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
- Cytowane przez
- ISSN
- 1896-6519
- Język
- pol