BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lubecka Anna
Tytuł
Jak reklama tworzy i odzwierciedla kulturę?
Illustration of Presence of Culture in Advertising
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 55-62, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Kultura masowa, Kultura narodowa, Media reklamowe, Sztuka reklamy, Reklama
Popular culture, National culture, Advertising media, Art of advertising, Advertising
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł ten jest próbą pokazania, jaką rolę pełni kultura, rozumiana jako pewien system wartości, często prezentowanych w formie stereotypów i repertuaru kulturowo uwarunkowanych symboli, w tworzeniu reklam i w ich odbiorze. Przykłady reklam rodzimych i zagranicznych służą ilustracji zjawiska wielopoziomowej obecości kultury w mediach. (fragment z tekstu)

The aim of the article is to discuss the role of culture as a system of values in adverising. The agencies use culture-bound symbols and stereotypes to communicate with target consummers, who also use their culture-specific competence to "read" the messages. Multiple examples of Polish and of foreign commercials are used to illustrate this multilevel presence of culture in advertising. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-6519
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu