BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krzemiński Adam, Ratajczyk Piotr
Tytuł
Wirtualny product placement
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 6, s. 18-22
Słowa kluczowe
Product placement, Gry komputerowe, Rzeczywistość wirtualna, Komunikowanie marketingowe, Promocja produktu
Product placement, Computer games, Virtual reality, Marketing communication, Product promotion
Abstrakt
Zdaniem autora zaletą komunikacji reklamowej z wykorzystaniem product placement (pp) w grach wideo jest dłuższy czas interakcji (długi kontakt z produktem na ekranie) i trwalsze oddziaływanie już po kontakcie niż w przypadku tradycyjnej reklamy. Za jej zastosowaniem przemawia także wielokrotność kontaktu w ramach jednego nośnika i fakt, że kontakt jest nienachalny, oczekiwany. Autor wspomina również o globalności i uniwersalności takiego przekazu, jego kompatybilności z innymi formami komunikacji marketingowej, a take możliwości i zasadności wykorzystania w każdej fazie cyklu życia produktu.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. http://emanic.org
  2. G. Moran, (2004), "Get in the Game," Entrepreneur, (March), 24.
  3. M. R. Nelson, University of Wisconsin-Madison - "Advertisement or Adcreep Game Players - Attitudes toward Advertising and Product Placements in Computer Games"
  4. Nelson, Michelle R. (2002), "Recall of Brand Placements in Computer/video Games," Journal of Advertising Research, 42 (2), 80-92.v H. A. Roehm, Jr., P. H. Curtis (1999), "Understanding Interactivity of Cyberspace Advertising," in Advertising and the World Wide Web, D. W. Schumann, E. Thorson, eds., Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum, 27-39.
  5. J. Steuer, (1992), "Defining Virtual Reality: Dimensions Determining Telepresence," Journal of Communication, 42 (4), 73-93.
  6. P. Vorderer (2000), "Interactive Entertainment and Beyond," in Media Entertainment: The Psychology of Its Appeal, Dolf Zillman and Peter Vorderer, eds., Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum, 21-36.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu