BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szudzichowski Mirosław
Tytuł
Przypływy i odpływy klientów
Źródło
Marketing w Praktyce, 2006, nr 6, s. 42-46
Słowa kluczowe
Marketing powiązań, Lojalność klientów, Komunikowanie marketingowe
Connections marketing, Customer loyalty, Marketing communication
Abstrakt
Zjawisko odpływu pewnej części dotychczasowych klientów firmy nie jest czymś nadzwyczajnym. Stanowi rezultat konkurencji o zasoby finansowe klienta i miejsce w jego percepcji. Jednak dokładna identyfikacja i analiza przyczyn umożliwia zmniejszenie tempa lub zahamowanie tego niekorzystnego dla firmy procesu. Wiedza o powodach i skali utraty klientów stwarza możliwość przeciwdziałania temu zjawisku. Istota problemu polega na tym, aby zdobyć i utrzymać poczucie lojalności klientów wobec firmy, marki lub konkretnego produktu. Miarą tak rozumianej lojalności może być zdolność firmy do zachowania lub powiększania liczby klientów utrzymujących z nią trwałe relacje, wykraczające poza epizodyczną, najczęściej jednorazową transakcję. Miara ta określana jest mianem retencji klientów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu