- Autor
- Rotter Tadeusz
- Tytuł
- Reklama komercyjna przy drogach. Problemy formalne i psychologiczne
Commercial Messages (near Highways). Formal and Psychological Problems - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, 1999, nr 1, s. 109-119, bibliogr. 6 poz.
- Słowa kluczowe
- Reklama, Formy reklamy
Advertising, Advertising forms - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Tematem artykułu są komercyjne reklamy przydrożne. Przedstawiono rodzaje reklam oraz sposoby ich umieszczania. Zwrócono również uwagę na prawne uwarunkowania reklam w pasie przydrogowym.
Advertising is present not only in media but also near the roads and streets. The article presents the conditions of perception of such messages. The author is also interested in safety - empirical studies proved that ever present ads are a certain danger to the drivers. The problem seems extremely important in Poland where regulations allowing placing commercial messages (near highways) are very liberal. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
- Cytowane przez
- ISSN
- 1896-6519
- Język
- pol