BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzesiuk Aleksandra
Tytuł
Metody wyznaczania zasięgu oddziaływania placówki handlowej
Methods for Determining the Scope of Impact of the Trade Facility
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2006, nr 2, s. 19-24
Słowa kluczowe
Placówki handlowe, Lokalizacja obiektów handlowych, Infrastruktura
Sales outlets, Trade centres location, Infrastructure
Abstrakt
Autorka skupia się na od wyznacznikach lokalizacji placówki handlowej oraz na metodach wyznaczania jej zasięgu oddziaływania. Może się to odbywać na podstawie kodów pocztowych, danych adresowych, modeli interakcji przestrzennej, prawa Reilley'ego (prawo grawitacji), trasy dojazdu czy czasu dojazdu. Wskazuje się dwa czynniki decydujące o lokalizacji placówki handlowej, sa to dostępność oraz cechy otoczenia.

Prior to opening a new trade outlet, one should asses the scope of its impact, i.e. determine the area, from wchich the majority of customers will come. Knowing the boundaries of the area ant taking into account the number of its inhibitants, one may determine the number of potencial customers of the trade outlet. The scope of impact is determined on the basis of: 1) zip codes, 2) address data, 3) models of the statistical interaction, 4) route of vehicle access, and 5) time of vehicle access.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu