BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwińska-Knop Krystyna
Tytuł
Organizacyjne aspekty zarządzania kategoriami produktów
Źródło
Przegląd Organizacji, 2006, nr 6, s. 27-30
Słowa kluczowe
Produkt, Strategia produktu, Zarządzanie produktem, Zarządzanie procesowe, Marketing partnerski
Product, Product strategy, Product management, Processing management, Partnership marketing
Abstrakt
Zarządzanie kategoriami produktów jest zasadą podziału asortymentu z punktu widzenia finalnego odbiorcy, alokowaną w polityce planowania i kontroli przedsiębiorstwa. W pojęciu tym mieści się również problem optymalizacji przepływu produktów, kształtowania asortymentu, zakupu, logistyki i sprzedaży. W artykule zasygnalizowano problem zmian organizacyjnych w ogniwach kanału rynkowego traktując je jako warunek wykorzystania koncepcji zarządzania kategoriami i wyraz realizacji zasad marketingu partnerskiego i orientacji procesowej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. B. GREGOR, Zmiany w otoczeniu jako wyzwanie dla współczesnego marketingu, [w:] Przedsiębiorstwo - przedsiębiorczość-rynek, Szkota Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2003, s. 181.
  2. K. IWIŃSKA-KNOP, Kanały rynku we współczesnej gospodarce, Wyd. UŁ, Łódź 2004, s. 118-121 i dalsze.
  3. K. IWIŃSKA-KNOP, Zarządzanie kategoriami - nowa koncepcja współpracy producenta i handlu, "Marketing i Rynek" 2002, nr l, s. 12.
  4. J. LEWANDOWSKA, Jak kreować entuzjazm konsumenta, "Marketing Serwis" 1998, nr 5, s. 33.
  5. H. MILDE, Category Management - die stille Revolution, "Markenartikel" 1994, nr 56, s. 346.
  6. T. POKUSA, Proces i zarządzanie procesowe w łańcuchu dostaw, [w:] Podejście procesowe w zarządzaniu, Tom II, SGH, Warszawa 2004, s. 138.
  7. Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, definicje, tożsamość, PWE, Warszawa 1995, s. 325.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu