BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Schreurs Jeanne, Picart Ivan, Moreau Rachel
Tytuł
Learning Object Management System (LOMS) and Learning Management System (LMS)
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1011, s. 312-322, rys., bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Proces uczenia się, Zarządzanie treścią
Knowledge management, Learning process, Content management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono sposób wspierania organizacji procesu uczenia się oraz wytłumaczono jak zawarte treści nauczania zostały zdefiniowane jako obiekty uczące się, w jaki sposób zarządzanie treścią nauczania jest niezależnym procesem uczenia się w samym sobie, a także w jaki sposób zorganizowano tworzenie i przechowywanie dostępu do obiektów uczących się w Systemie Zarządzania Obiektem Uczącym się (LOMS). (AŁ)

We will explain how the organization of the learning process is supported, how the included learning content has been defined as learning objects, how the management of the learning content is independent of the learning process itself and how the creation and the storage of and the access to learning objects in the LOMS has been organized. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Schreurs J., Moreau R., Picart I.: The value chain of the learning organisation. The L(E)RP system integrating all its subfunctions: an architecture. (Euromedia 2003) (Conference Plymouth 14-16 April 2003 ). (pages: 95-97).
  2. Schreurs J., Moreau R., Picart I.: E-blended learning course module for distance students. (Knowledge discovery and knowledge management) (Turawa 16-18 May 2003) (pages: 396-404).
  3. Schreurs J., Moreau R., Picart I.: Building an e-blended learning course using learning objects. (IADIS: WWW/Internet 2003) (Conference Lisbon 3-6 June 2003).
  4. Schreurs J., Moreau R., Picart I.: The use of learner objects for building a flexible e-learning course. (EDEN 2003) (Conference Rhodos, 15-18 June) (Conference Proceedings pages: 84-88).
  5. Schreurs J., Moreau R., Picart I.: E-blended learning course building based on learner objects or teaming process objects. (EISTA 2003) (Conference Florida 31 july-2 August 2003) (pages: 268-276).
  6. Schreurs J., Moreau R., Picart I.: E-blended learning management system, (IMSA 2003) (Conference Hawaii 13-15 August 2003) (Conference Proceedings).
  7. Schreurs J.: E-blended learning for distance learners (IADIS: WWW/Internet 2003) (Conference Algarve 5-8 November 2003).
  8. Schreurs J., Moreau R., Picart I.: E-blended learning management system, (E-learn 2003) (Conferenece Phoenix 7-11 November 2003) (pages: 82).
  9. Schreurs J., Steegmans M., MoreauR., Brouns J.: A warehouse management system to support m-leaming. (Technology Enhanced Learning 2003) (Conference Milan 20-21 November 2003) (Conference Proceedings page: 15).
  10. Sherwood C.: Making the Best Use of Learning Objects: Developing a Framework for Change. (E-learn 2003) (Conference Phoenix).
  11. Mundell R., Wilson S.J., Ph. D.: Web Authoring Using Re-usable, Dynamic Learning Objects. (E-learn 2003) (Conference Phoenix).
  12. Ryu J., Seung-Yoon Oh, Minjeong Kim: Designing Adaptive Learning Objects. (E-learn 2003) (Conference Phoenix).
  13. Wright D.: The Personal Learning Lab - A Learning Object Oriented Virtual Collaborative Learning Environment. (E-learn 2003) (Conference Phoenix).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu