BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Salerno-Kochan Marek (Wydział Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem)
Tytuł
O niektórych społecznych przesłankach akceptowania jakości wyrobów
On Certain Social Premises for the Acceptance of the Quality of Products
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1994, nr 432, s. 15-24, bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo, Jakość wyrobów, Jakość społecznie oczekiwana, Zachowania konsumenta
Commodity science, Quality of product, Socially expected quality, Consumer behaviour
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule autor starał się pokazać jak niektóre przesłanki psychologiczne i socjologiczne mogą wpływać na oczekiwaną jakość wyrobu i wykazać, że są one jednym z czynników powodujących różnicę pomiędzy jakością wyrobu, a jakością oczekiwaną przez nabywców.

The paper presents certain social premises that can influence the acceptance of the quality of products. The intentation of the author was to show that they are the factors that bring about the difference between the quality of a product and the quality expected by consumers. It happens that even the best product or a product the introduction of which was proceeded by careful market research is not accepted by consumers. The expected quality is, among others, affected by inner conditioning of a possible consumer (psychic and personal factors), and cultural and sociological factors. The influence of these factors is outlined in connection with the theory of diffusion. Some difficulties connoted with forecasting the behaviour of consumers as regards the acceptance of the quality of products are also presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Assael H., Consumer Behavior and Marketing Action, Kent Publishing, Boston 1987.
  2. Cox W., Product Life Cycles as Marketing Models, "The Journal of Business" 1967, nr 4.
  3. Cunningham W.H., Cunningham J.C.M., Swift Ch.M., Marketing. A Managerial Approach, South-Western Publishing Co., Cincinnati 1987.
  4. Cykle życia wyrobu podstawą planowania produkcji, IOPM, Warszawa 1975.
  5. Duliniec E., Postępowanie nabywców towarów konsumpcyjnych w krajach o gospodarce rynkowej. Analiza marketingowa, Monografie i Opracowania SGPiS, Warszawa 1986, nr 204.
  6. Gilbert D., Kahl J.A., The American Class Structure: A New Syndesis, Dorsay Press, Homewood 1982.
  7. Groocock J.M., Qualitatsverbesserung, Mc Graw - Hill Book Company GmbH, Hamburg 1988.
  8. ISO 8402 : Quality. Vocabulary.
  9. ISO 9004: Quality management and quality system elements - Guidelines.
  10. Jakość i certyfikacja w gospodarce rynkowej. Materiały konferencyjne, CBJW, ODKT RS NOT, Fundusz FAHRE, Popowo 1992.
  11. Juran J.M., Gryna Jr F.M., Jakość, projektowanie, analiza, WNT, Warszawa 1974.
  12. Katz E., Levin M.L., Hamilton H., Traditions of Research on the Diffusion of Innovation, "American Sociological Review" 1963, nr 2.
  13. Kotler P,. Marketing Decision: A Model Building Approach, New York 1971.
  14. Kotler P., Marketing Management, Analysis, Planning, Implementation and Control, Prentice - Hall International, Inc., New Jersey 1986.
  15. Lisiecka K., Jakość i marketing, "Problemy Jakości" 1991, nr 1.
  16. Maslow A.H., Motivation and Personality, Harper and Row, New York 1954.
  17. Mayers J.G., Marketing, McGraw - Hill, New York 1986.
  18. Robertson T.S., Zieliński J., Ward S., Consumer Behavior, Scott, Foresman and Co., Glenview 1984.
  19. Rogers E.M., Diffusion of Innovations, Free Press, New York 1962.
  20. Scoell W.F., Gultiisan J.P., Allyn and Bacon, London 1988.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu