BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szadziewska Arleta
Tytuł
Metody pomiaru opłacalności odsetkowych produktów bankowych a zarządzanie bankiem
The Methods of the Measurement of Bank Products Profitability, and Bank Management
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2005, nr 2, s. 215-226, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie bankiem, Usługi bankowe, Metody pomiarowe, Studium przypadku
Bank management, Banking services, Measuring methods, Case study
Uwagi
streszcz.enie, summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest charakterystyka metod wykorzystywanych w ocenie opłacalności odsetkowych produktów bankowych. Zalicza, się do nich sposoby wyznaczania marż odsetkowych, które mają na celu przypisanie produktom aktywnym kosztów odsetkowych oraz produktom pasywnym przychodów odsetkowych. Informacje z tego zakresu mają istotne znaczenie bowiem zwiększają racjonalność podejmowanych w banku decyzji, prowadząc w ten sposób do wzrostu jego wartości. Biorąc pod uwagę fakt, że bank funkcjonuje w warunkach ryzyka i zwiększonej konkurencji, nieprawidłowo działający system pomiaru opłacalności usług odsetkowych może powodować zafałszowanie rzeczywistości. Konsekwencją tego jest ogólny spadek rentowności banku, który generuje jego przyszły rozwój.(abstrakt oryginalny)

The purpose of this paper is to introduce the methods of the measurement of bank products profitability witch are of great significance in bank decision making process as they increase its effectiveness in the competitive market. The wrong system of the measurement of profitability of banks products can give false information about the reality, witch results in general decrease of bank profitability.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Buschgen H. E. [1997], Przedsiębiorstwo bankowe, część l, s. 179-180, Poltext, Warszawa.
  2. Żurawik B, Żurawik W. [1995], Marketing bankowy, s. 29-33, PWE, Warszawa.
  3. Dzida T.[2001a], Ocena efektywności odsetkowych produktów bankowych, Controlling i rachunkowość zarządcza nr 9.
  4. Dzida T. [2001 b], Ocena efektywności odsetkowych produktów bankowych, Controlling i rachunkowość zarządcza nr 12.
  5. Dzida T.[2002], Ocena efektywności odsetkowych produktów bankowych, Controlling i rachunkowość zarządcza nr 2.
  6. Iwanicz-Drozdowska M. [1999], Metody oceny działalności banku, Poltex, Warszawa.
  7. Marcinkowska M. [2001], Analiza rentowności produktów banku, Controlling i rachunkowość zarządcza nr 6.
  8. Marcinkowska M. [2003], Wartość banku. Kierowanie wartości i pomiar wyników działalności banku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  9. Koszykowski M. [2004], Kryteria oceny efektywności bankowych produktów kredytowych, Materiały na konferencję "Efektywność źródłem bogactwa narodów", Wrocław-Karpacz.
  10. Kulińska-Sadłocha E. [2003], Controlling w banku, PWN, Warszawa.
  11. Matten C. [2000], Zarządzanie kapitałem bankowym, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  12. Nowak A. [2002], Controlling jako metoda zarządzania bankiem komercyjnym w: Współczesny bank pod. red. W. L. Jaworskiego, Poltext, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu