BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zator Bogusław
Tytuł
Nie zabijać kury : Wokół polskiego przemysłu spirytusowego
Źródło
Nasz Rynek Kapitałowy, 2006, nr 7-8, s. 56-58
Słowa kluczowe
Przemysł spirytusowy, Gorzelnictwo, Rynek napojów alkoholowych, Produkcja spirytusu, Sprzedaż produktu, Wyroby markowe
Distilling industry, Distilleries, Alcoholic beverages market, Production of spirits, Product sales, Brand products
Firma/Organizacja
Polmos
Abstrakt
Branża spirytusowa bywa słusznie określana mianem kury znoszącej złote jaja. W 2004 roku Polmosy uwidoczniły swój wysoki potencjał, który jak wiadomo może zapewnić budżetowi rzeczywiście niebagatelne wpływy pieniężne. Jednakże nie do końca przemyślane modyfikacje związane z akcyzą i uchybienia w prywatyzacji mogą tej "złotodajnej kurze" mocno zaszkodzić. W roku 2004 polscy producenci ze sprzedaży wódek uzyskali niecałe 8 mld dolarów, podczas gdy np. Niemcy - blisko 4 razy więcej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-9711
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu